خرید استیل
استیل شانه تخم مرغی چیست

استیل شانه تخم مرغی چیست

تاریخ انتشار: 1402/03/25

تعداد بازدید 622

ورق استیل شانه تخم مرغی یک نوع ورق استنلس استیل است که به دلیل طرح شکل هندسی خاص خود، استفاده‌های دکوراتیو و طراحی در داخل و خارج ساختمان‌ها را فراهم می‌کند.

این نوع ورق دارای یک الگوی شانه تخم مرغی است، که به صورت ظاهری مشابه شانه ی تخم مرغ است و باعث می‌شود سطح آن ظاهری منحصر به فرد و جذاب داشته باشد. طرح شانه تخم مرغی معمولاً به صورت منظم و تکراری در سطح ورق قرار می‌گیرد.

ورق استیل شانه تخم مرغی

ورق های شانه تخم مرغی چگونه تولید می شوند

۱) مواد اولیه: برای ساخت ورق استیل تخم مرغی، مواد اولیه از جمله ورق‌های استیل با ضخامت معین استفاده می‌شود. استیل ضدزنگ معمولاً برای مقاومت در برابر خوردگی و دوام طولانی مدت انتخاب می‌شود.یکی از گرید هایی که بسیار پرکاربرد در تولید این نوع محصول است استیل های سری ۳۰۰ می باشند.

۲) الگو برداری: یک الگوی شانه تخم مرغی روی ورق استیل اجرا می‌شود. این الگو می‌تواند به صورت مشابه شانه تخم مرغ باشد. این الگو برداری می‌تواند با استفاده از روش‌های مکانیکی مانند حکاکی یا لیزر انجام شود.

۳) برش و شکل دهی: ورق استیل را با قالب ذکر شده برش و شکل می دهند. این مراحل با استفاده از تجهیزات مکانیکی مانند قیچی‌ها، پانچ‌ها و ماشین‌آلات خاصی انجام می‌شود. این فرآیند به دقت بالا انجام می‌شود تا الگوی شانه تخم مرغی به طور صحیح در سطح ورق ایجاد شود.

۴) پلیش و تمیزکاری: پس از شکل دهی، ورق را پلیش و تمیزکاری می کنند. این مراحل شامل حذف خطوط و نقاط پرتویی، صیقل‌دهی سطح و رفع هرگونه عیوب یا خراش‌های موجود در سطح ورق است.

۵) پوشش و محافظت: در برخی موارد، ورق شانه تخم مرغی را می‌توانند با پوشش‌های محافظتی مانند رنگ، پوشش پلیمری یا پوشش ضدخوردگی پوشش دهند. این پوشش‌ها می‌توانند ظاهر و مقاومت ورق را بالا ببرد.

ورق شانه تخم مرغی در کجا کاربرد دارد

این نوع ورق استیل برای اهداف دکوراتیو در نمای خارجی و داخلی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، می‌توان آن را در نمای خارجی ساختمان‌ها، در کابینت‌ها، پنل‌های دیواری، درب‌ها، پله‌ها، میزها و محوطه‌سازی‌ها دید. ورق تخم مرغی از جنس استیل ضد زنگ تولید می‌شود، که آن را قابل استفاده در برابر عوامل آب، هوا و خوردگی می‌سازد. این ورق با ویژگی‌هایی مانند مقاومت مکانیکی، ضدزنگی و پایداری رنگ، مورد توجه معماران و طراحان قرار می‌گیرد.در نتیجه، ورق شانه تخم مرغی یک راه برای افزودن زیبایی و استفاده دکوراتیو در ساختمان‌ها و فضاهای داخلی است. این نوع ورق استیل، همچنین به دلیل ظاهر جذاب و منحصر به فرد خود، در صنایع طراحی داخلی استفاده می شود. از دیگر موارد پر مصرف این نوع ورق در ساخت مخازن تحت فشار می توان نام برد.

ورق استیل شانه تخم مرغی دکوراتیو

ضخامت و گرید مناسب برای تولید این ورق چیست

با توجه به اینکه برای تولید ورق شانه تخم مرغی قالب های از پیش ساخته ای وجود دارد و همچنین با توجه به نوع مصارف آن که بیشتر دکوراتیو می باشد معمولا از ورق های استیل سری ۳۰۰ یا همان ورق های نگیر با ضخامت های بین ۱ میلیمتر تا حداکثر ۲ میلیمتر استفاده می شود که در این بین ورق های با ضخامت ۱.۵ میلیمتر را می توان پرمصرف ترین آنها نام برد.

ورق شانه تخم مرغی چیست؟

یک نوع ورق استنلس استیل است که به وسیله قالب خاصی به شکل شانه تخم مرغ در می آید

ورق شانه تخم مرغی چگونه تولید می شود؟

مراحل آن به ترتیب:انتخاب مواد اولیه،الگوبرداری،برش،پلیش و محافظت می باشد

ورق شانه تخم مرغی در کجا کاربرد دارد؟

در ساخت مخازن تحت فشار، موارد دکوراتیو مانند نمای ساختمان، آسانسور ها و مبلمان

برای تولید ورق شانه تخم مرغی از چه نوع استیلی باید استفاده کرد؟

بیشتر از ورق استیل سری ۳۰۰ با ضخامت های ۱ میلیمتر تا ۲ میلیمتر استفاده می شود

افزودن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

ورق استیل بگیر ( سری ۴۰۰ )
ورق استیل بگیر ( سری ۴۰۰ )

تاریخ انتشار: 1402/03/25

تعداد بازدید 1029

ورق استیل گندمی و طرحدار
ورق استیل گندمی و طرحدار

تاریخ انتشار: 1402/03/25

تعداد بازدید 86

ورق استیل بگیر ( سری ۴۰۰ )

ساختار استیل های سری ۴۰۰استیل بگیر فریتیمزایا استیل های فریتیاستیل بگیر مارتنزیتیمزایای استیل های مارتنزیتیآلیاژهای پرکاربرد استیل فریتی سری ۴۰۰آلیاژ ...

تاریخ انتشار: 1402/03/25

تعداد بازدید 1029

ورق استیل گندمی و طرحدار

استیل طرحدار چیستویژگی استیل طرحدارورق استیل گندمی و طرحدار چه کاربرد هایی داردقیمت ورق استیل گندمی و طرحدار امروزه استنلس استیل برای واحد های صنعتی و ...

تاریخ انتشار: 1402/03/25

تعداد بازدید 86