معرفی خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی تفاوت دریل شارژی براشلس با معمولی؛ کدام بهتر است؟ - ارزان فروشی

دریل یک ابزار کاربردی و پر استفاده است که از آن در مشاغل مختلفی مانند ساختمانی، تاسیساتی، کابینت سازی و … استفاده می شود. کاربرد اصلی و مهم این ابزار سوراخکاری سطوح مختلف و باز و بسته کردن پیچ است. انرژی مورد نظر برای چرخش از طریق موتور آن تامین می شود و اصلی ترین تفاوت دریل ها در موتور آنها است که دارای دو نوع براشلس و معمولی است. تفاوت دریل شارژی براشلس با معمولی یکی از موضوعاتی است که مورد توجه کاربران است و از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله می خواهیم به صورت جامع و کامل هر دو نوع موتور را توضیح دهیم و تفاوت هایی که میان آنها وجود دارد را بررسی کنیم تا در نهایت یک شناخت کامل از انواع موتور دریل کسب کنیم. در ادامه با ارزان فروشی همراه باشید تا ضمن معرفی موتور دریل، فرق دریل شارژی براشلس و معمولی را توضیح دهیم.

تفاوت دریل شارژی براشلس با معمولی

فرق دریل شارژی براشلس و براش

دریل شارژی براشلس و معمولی هر دو یک مکانیزم ثابت دارند که سوراخکاری را انجام می دهند و تفاوت هایی که میان آنها وجود دارد را می توان به انواع موتور آنها، گشتاور، سرعت و … دسته بندی کرد. اما آنچه در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ مربوط به موتور آنها می شود. ما نیز در این مقاله می خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم و تفاوت آنها را از این منظر بررسی کنیم. در ادامه ابتدا موتور دریل براشلس و معمولی را توضیح می دهیم تا شناخت جامعی از هر دو نوع موتور بدست آورید و در نهایت به تفاوت میان موتور آنها می پردازیم و بررسی می کنیم.

موتور دریل براشلس چیست

در ساخت موتور دریل براشلس از تکنولوژی های پیشرفته استفاده شده است که دارای یک ساختار مدرن هستند و به جای ذغال دارای آهن ربا می باشند. وجود آهن ربا باعث این می شود که بهره وری موتور بدون جاروبک بالا رود و انرژی الکتریکی به مکانیکی تبدیل شود. موتور های دریل براشلس دارای گشتاور بالایی هستند که در زمان کار با آنها می توان راندمان کاری خوبی را تجربه کرد.

مکانیزم کار موتور دریل براشلس اینگونه است که در آنها آرمیچر وجود ندارد و نقش آرمیچر را روتور ایفا می کند. روتور در درون استاتور قرار دارد و در واقع می توان گفت که استاتور نیز نقش بالشتک را دارد. در این موتور ها انرژی چرخش توسط آهن ربا به وجود می آید و چرخش به وجود آمده توسط روتور به سه نظام منتقل می شود و در نهایت موجب چرخش مته می گردد.

موتور دریل براشلس

مزایای موتور دریل براشلس

موتور براشلس امروزه در بیشتر ابزارهای شارژی استفاده می شود و به خاطر اینکه در ساختار داخلی آنها از آهن ربا استفاده شده است؛ دارای مزیت های زیادی هستند. این مزیت ها باعث شده است تا آنها از عملکرد بهتری برخوردار باشند و در زمان کار گشتاور بالایی را به وجود بیاورند. در زیر به صورت تیتروار مهم ترین مزیت های موتور دریل براشلس را معرفی می کنیم.

  • بهره وری بالا
  • ماندگاری طولانی
  • گشتاور بالا
  • بهبود عملکرد و کارایی موتور
  • تولید حداقل گرما
  • جلوگیری از سایش قطعات دستگاه
  • افزایش طول عمر باتری
  • سرعت  بالا

معایب موتور دریل براشلس

موتور های براشلس علاوه بر اینکه دارای مزیت های زیادی هستند؛ معایبی نیز دارند. اما این معایب به گونه ای نیست که روی بهره وری و راندمان بالای آنها تاثیر گذار باشد و دستگاه را با اختلال مواجه کند. از جمله معایبی که موتور دریل براشلس دارد می توان به قیمت بالای آن اشاره کرد. بنابراین اختلاف قیمت یکی از تفاوت های دریل شارژی براشلس و معمولی است

موتور دریل معمولی چیست

موتور دریل معمولی یا براش

موتور های براش یا معمولی از یک آرمیچر و بالشتک تشکیل شده اند و در ساختار داخلی آنها آرمیچر دارای سیم پیچی است و در درون بالشتک قرار دارد. در واقع بالشتک از آرمیچر محافظت می کند. در این موتور ها علاوه بر سیم پیچی، ذغال نیز وجود دارد که این دو (ذغال و سیم پیچی) در نهایت موجب به وجود آمدن چرخش می شوند. در واقع می توان گفت که موتور دریل معمولی، میزان انرژی مکانیکی به وجود آمده یا همان چرخش را از آرمیچر به سه نظام منتقل می کند. موتور های معمولی مانند موتور های براشلس دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه آنها را بیان می کنیم.

مزایای موتور دریل معمولی یا براش

موتور دریل معمولی یکی از اجزا مهم تشکیل دهنده دریل است. این نوع موتور، دارای برخی مزیت ها است که در زیر مهم ترین آنها را به صورت تیتروار بیان می کنیم.

  • سادگی در تعویض ذغال
  • سادگی در تعمیر
  • قیمت پایین

معایب موتور دریل براش یا معمولی

موتور دریل معمولی علاوه بر اینکه دارای مزیت هایی هستند معایبی نیز دارند که در نهایت می تواند روی عملکرد آن تاثیر داشته باشد. از مهم ترین این معایب می توان به ایجاد اصطکاک بالا اشاره کرد که گرمای تولید شده در موتور را افزایش می دهد و روی راندمان نیز تاثیر می گذارد. یکی دیگر از معایب موتور براش، تمام شدن ذغال استفاده شده در دریل معمولی است.

تفاوت موتور دریل براشلس و براش

سوال اصلی این است که چه تفاوتی میان این دو موتور است و چگونه می توانیم تفاوت های میان آنها را تشخیص دهیم. در پاسخ به این سوال باید اینگونه گفت که هر دو آنها در عملکرد داخلی یکسان بوده و شبیه به هم هستند اما موتور براشلس به نسبت موتور معمولی دارای یک ساختار مدرن و پیشرفته تری است.

موتور براشلس این قابلیت مهم را دارد که در تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی دارای بهره وری بیشتری باشد. موتور براشلس یا همان بدون جاروبک دارای سرعت عملیاتی بالایی است و میزان انرژی که به وجود می آورد به نسبت موتور های معمولی بیشتر است. در سیستم داخلی آنها ذغال حذف شده است و به جای ذغال از آهن ربا استفاده می شود. آهن ربای استفاده شده در موتور این دریل ها موجب به وجود آمدن میدان مغناطیسی شده و فرایند چرخش را به وجود می آورند.

دیگر تفاوت دریل شارژی براشلس با معمولی به نحوه عملکرد موتور آنها مربوط می شود. در موتور دریل براشلس، روتور با کمک آهن ربا انرژی چرخشی به وجود می آورد و در موتور دریل معمولی این مکانیزم با کمک آرمیچر و سیم پیچی آن انجام می شود. یکی دیگر از تفاوت هایی که در موتور این دو نوع دریل وجود دارد این است که در موتور دریل براشلس اصطکاک ایجاد نمی شود و همین مسئله موجب می شود که حرارت کمی ایجاد شود و در نهایت موجب بالا رفتن بهره وری در موتور دریل می شود.

دریل شارژی براشلس بهتر است یا معمولی

دریل شارژی براشلس بهتر است یا معمولی

یکی از سوال های مهمی که وجود دارد این است که موتور دریل براشلس بهتر است یا موتور دریل براش؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بهتر است ابتدا به نوع کاری که قصد انجام آن را داریم توجه کنیم. بعد از آن بهترین موتور دریل را به لحاظ گشتاور و بهره وری بالا انتخاب کنیم.

در سیستم موتور دریل براشلس از آهن ربا استفاده می شود که اصطکاک در آن از بین می رود. در حین کار گشتاور بیشتری به وجود می آورد و انرژی الکتریکی را با سرعت بالا به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. در دریل های شارژی براشلس سرعت بیشتری نسبت به دریل شارژی معمولی ایجاد می شود و از آنها می توان در موارد مختلف و متنوعی استفاده کرد. نکته مهم اینکه امروزه در ساخت دریل ها بیشتر از موتور براشلس استفاده می شود.

کلام ارزان فروشی

همانطور که در این مطلب بیان کردیم؛ موتور دریل دارای دو نوع براشلس و معمولی است. این دو نوع موتور هر کدام دارای مزیت هایی هستند که در نهایت موجب کارکرد موتور دریل می شود. در این مقاله به طور کامل هر دو نوع این موتور ها و تفاوت دریل شارژی براشلس با معمولی را معرفی کردیم و در نهایت سوال دریل براشلس بهتر است یا معمولی را پاسخ دادیم تا بتوانید بهترین دستگاه را برای کار خود تهیه کنید. برای دریافت مشاوره های رایگان در این زمینه و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارزان فروشی تماس حاصل نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 4 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها