معرفی خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی جرثقیل دستی چیست + انواع، کاربرد ها و تفاوت با پولیفت - ارزان فروشی

قطعاً تاکنون انواع جرثقیل دستی را در ساختمان سازی و یا محیط های مختلف برای بالا بردن و جابجایی اجسام مشاهده کرده اید و ممکن است با کاربرد و نحوه استفاده از آن تا حدودی آشنایی داشته باشید. جابجایی اجسام سنگین یکی از کارهایی است که در مشاغل مختلف انجام می شود و همه ما به دنبال این هستیم که از یک ابزار مناسب برای این کار استفاه نماییم. ابزارهای مختلفی برای جابجایی اجسام وجود دارد که یکی از کاربردی ترین آنها جرثقیل دستی است. جرثقیل دستی یا chain block دارای کاربرد های مختلفی است و با کمک آن می توانیم در محیط ها و مکان های گوناگون اجسام را جابجا کنیم. با اطلاعاتی که در مورد جرثقیل دستی چیست به دست می آورید می توانید به راحتی برای خرید انواع مدل های مختلف این محصول با توجه به نیاز خودتان اقدام نمایید.

با توجه به وجود جرثقیل دستی در سبد محصولات ارزان فروشی ، انواع مختلفی از این ابزار دستی وجود دارد و شما می توانید با توجه به مشخصات هر دستگاه و نیاز خودتان، این ابزار را با مشاوره رایگان و تخصصی از نمایندگی های ارزان فروشی در سراسر کشور خریداری کنید. در ادامه قصد داریم به معرفی جرثقیل دستی، انواع و کاربردهای آن بپردازیم و شما را با این ابزار کاربردی، بیشتر آشنا نماییم.

مشاهده فهرست مطالب…

Toggle

جرثقیل دستی چیست؟

جرثقیل دستی یا chain block یکی از ابزارآلات و تجهیزاتی است که با توجه به ساختار و مکانیزمی که دارد از آن برای بلند کردن و جابجایی اجسام سنگین استفاده می شود. جرثقیل دستی یا چین بلاک از قسمت هایی مانند بدنه و زنجیر تشکیل شده است که با کمک آنها می توان کار جابجایی را به راحتی و در مدت زمان کمی انجام داد.

انواع جرثقیل دستی

انواع جرثقیل دستی

با توجه به اینکه اجسام دارای شکل ها و اندازه مختلفی هستند برای جابجایی درست و مناسب آنها نیاز به یک جرثقیل دستی مناسب برای آن نوع جسم را داریم. انواع جرثقیل در واقع به این جهت تولید می شوند که بتوانیم با سهولت و راحتی، کارهایی که مدنظر داریم را انجام دهیم.

یکی از دسته بندی ها در خصوص انواع جرثقیل، اندازه و ظرفیت آن است که بر حسب تن مشخص می گردد و بر همین اساس در ارزان فروشی انواع جرثقیل ها در ظرفیت های مختلف و متفاوتی وجود دارد. از دیگر دسته بندی هایی که در این خصوص مورد استفاده قرار می گیرد نحوه عملکرد آن است که در زیر به آنها اشاره کرده و هر کدام را مختصراً توضیح می دهیم.

  • مکانیکی
  • الکتریکی
  • مغناطیسی
  • سقفی

اجزا و قطعات جرثقیل دستی

قطعات و اجزای جرثقیل دستی

 

برای اینکه درک بهتری در مورد جرثقیل دستی چیست که جز ابزار آلات دستی به حساب می آید، داشته باشید بهتر است بدانید که جرثقیل دستی مانند دیگر ابزارهای کاربردی دارای قسمت ها و اجزاء مختلفی است که با قرار گرفتن در کنار هم، کلیت آن را تشکیل می دهند. هر کدام از این قطعات و اجزاء وظایفی را انجام می دهند که در نهایت منجر به یک فرایند کلی می باشد و آن هم جابجایی اجسام است.

قطعات جرثقیل دستی زنجیری از جمله قسمت هایی است که در یک جرثقیل وجود دارد. در ادامه این مطلب و برای شناخت هرچه بیشتر، اجزاء جرثقیل دستی را به صورت تیتروار بیان می کنیم.

  • قفل ایمنی
  • صفحه ضد غبار
  • سیستم گردش بلبرینگ
  • زنجیر ها
  • قلاب ها
  • بالابر

مهم ترین کاربرد جرثقیل دستی چیست؟

با توجه به اینکه دانستیم از جرثقیل دستی برای جابجایی اجسام استفاده می شود و اینکه جابجایی باید در محیط های مختلف انجام شود. هر کدام از این مکان ها مربوط به یک شغل و کار خاصی می باشد که در نهایت می تواند نشان دهنده کاربرد گسترده این ابزار دستی باشد.

به صورت کلی انواع جرثقیل دستی را می توان در کار های مربوط به ساخت و ساز و نوسازی استفاده کرد. در صنایع مختلف و در حین اجرای پروژه های مختلف کوچک یا بزرگ، می توان از انواع جرثقیل دستی استفاده نمود. برای اینکه بهتر بدانید جرثقیل دستی در کجا مورد استفاده قرار می گیرد، در زیر به معرفی کاربرد این ابزار به صورت تیتروار اشاره می کنیم.

  • صنعت ساختمان سازی
  • پل سازی
  • صنعت ریلی و جاده ای
  • صنایع دریایی و کشتی سازی
  • کارخانه های بزرگ و کوچک

نکات ایمنی استفاده از چین بلاک

در زمانی که کار با جرثقیل دستی را انجام می دهیم ممکن است خطراتی به وجود بیاید که برای جلوگیری از این اتفاق ها باید از نکات ایمنی و طرز کار درست از این ابزار آگاهی داشته باشیم و در زمانی که قصد جابجایی اجسام را داریم این نکات ایمنی مهم را در نظر بگیریم. برای اینکه بهتر بدانیم در حین کار با جرثقیل دستی چه نکاتی را باید رعایت کنیم، آنها را به صورت تیتر وار بیان می نماییم.

  • بیش از ظرفیت جرثقیل بار حمل نکنیم.
  • زیر جرثقیل کار نکنید.
  • برای جابجایی افراد از جرثقیل استفاده نشود.
  • دو اپراتور همزمان با یک جرثقیل کار نکنند.
  • هرگز نیروی بیش از حد به جرثقیل وارد نکنید.
  • در حین کار، روی بار جوشکاری نکنیم.
  • بار را روی جرتقیل رها نکنیم.
  • زنجیر را دور از جرثقیل قرار ندهیم.
  • به صورت افقی بار حمل نکنیم.
  • هرگز از جرثقیل به عنوان تسمه استفاده نکنیم.

تفاوت ها و شباهت هایی بین جرثقیل دستی و پولیفت وجود دارد که باعث می شود برخی از افراد سوالاتی در مورد نوع استفاده و نحوه کار با هر کدام از این ابزار داشته باشند. در بالا به صورت کامل انواع جرثقیل دستی و کاربرد های هر کدام را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه سعی می کنیم تا پولیفت را نیز به صورت کامل مورد بررسی قرار داده تا شما با این ابزار به صورت کامل و تخصصی آشنا شوید.

پولیفت چیست؟

پولیفت چیست

بعد از اینکه به صورت کلی اطلاعاتی در مورد جرثقیل دستی چیست و انواع آن کدامند؟ به دست آوردید برای اینکه بدانید پولیفت چیست باید در نظر داشته باشید که پولیفت ابزاری دستی است که مانند جرثقیل دستی دارای زنجیری است که از آن برای بلند کردن و جابجایی اجسام استفاده می شود. از این ابزار برای جابجایی اجسام در حال عمودی استفاده می شود. پولیفت دارای دو قلاب است که یکی از قلاب ها به صورت ثابت بوده و قلاب دیگر متحرک می باشد که در واقع قلاب ثابت به دیوار و یا سقف وصل می شود.

پولیفت ها دارای اهرمی متحرک هستند که به صورت رفت و برگشت عمل می کنند. این اهرم عملیات چرخاندن زنجیر را انجام می دهد، حاصل کار این سیستم کشیدن زنجیر می باشد که همین امر باعث جابه جایی می شود، و باری را که به قلاب متحرک وصل شده است را به سمت پولیفت می کشد.

تفاوت جرثقیل دستی و پولیفت

تفاوت پولیفت با جرثقیل دستیپولیفت و جرثقیل از جمله ابزارهای دستی هستند که از هرکدام آنها برای بلند کردن اجسام استفاده می شود; با این تفاوت که در پولیف یکی از زنجیر ها ثابت بوده و به دیوار یا سقف آویزان می شود و یکی دیگر از زنجیر ها به صورت متحرک است. اما جرثقیل دستی دارای هر دو زنجیر متحرک است و مکانیزمی متفاوت از پولیف دارد.

کلام ارزان فروشی :

در مشاغل مختلف یکی از مواردی که همیشه مورد توجه است این است که چگونه و با چه مکانیزمی می توانیم اجسام سنگین و نیمه سنگین را در کمترین زمان و به راحتی جابجا کنیم. یکی از بهترین و راحت ترین وسیله ها در این زمینه جرثقیل دستی است که با کمک انواع مختلف آن و تحمل تناژی که دارد می توانیم جابجایی ها را با سهولت و دقت بالایی انجام دهیم.

جرثقیل دستی یکی از انواع محصولات در ارزان فروشی است که برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به انواع آن و همچنینی با دریافت مشاوره های رایگان می توانید با همکاران ما در ارزان فروشی تماس حاصل نمایید. اگر قصد انتخاب و خرید این ابزار دستی را دارید می توانید با مراجعه به سایت و یا نمایندگی های مجاز ارزان فروشی نسبت به خرید اقدام نمایید.


پاسخ سوالات شما در مورد جرثقیل دستی چیست؟

تفاوت جرثقیل دستی و پولیفت چیست؟

در پولیف یکی از زنجیر ها ثابت بوده و به دیوار یا سقف آویزان می شود و یکی دیگر از زنجیر ها به صورت متحرک است.

از جرثقیل دستی در چه جاهایی استفاده می شود؟

از جرثقیل دستی در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، پل سازی، کشتی سازی و موارد مشابه برای جابجایی اجسام سنگین استفاده می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 21 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.