معرفی خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی فرق دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی چیست؟ - ارزان فروشی

بسیاری از ما هنگام خرید یک وسیله دوست داریم با یک تیر دو نشان بزنیم برای مثال یک پیچ گوشتی شارژی می خریم و می خواهیم با آن سوارخکاری نیز انجام دهیم. در صورتی که پیچ گوشتی شارژی ابزار مناسبی برای سوراخکاری نیست و دریل شارژی یا دریل برقی برای این کار مناسب است؛ با این حال خیلی از افراد مصمم به انجام این کار هستند. ما در این مقاله فرق دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی را برایتان می گوییم تا با اطلاعات کامل بتوانید هنگام خرید این ابزار، انتخاب درستی داشته باشید.

برای بیان تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی نیاز است که ابتدا هر کدام از آنها را به همراه انواعشان بشناسیم. در ادامه این مقاله با ارزان فروشی همراه باشید تا این ابزار کاربردی را معرفی کنیم و در نهایت تفاوت بین آن ها را بیان کنیم.

دریل شارژی چیست و انواع آن کدام است؟

دریل شارژی چیست

دریل شارژی همانند دریل برقی است با این تفاوت که به جای سیم از باتری در آن استفاده شده است. هنگام کار با دریل های شارژی به سیم برق نیاز نیست از این دریل در مکان هایی که پریز برق وجود ندارد استفاده می شود. در بسیاری از مواقع به جای کلمه دریل شارژی از نام دریل پیچ گوشتی شارژی استفاده می شود که در آخر مقاله متوجه علت این موضوع می شوید.

دریل شارژی با توجه به نوع موتور به ۲ دسته براش و براشلس تقسیم می شود. در دریل شارژی براشلس به جای ذغال از آهن ربا استفاده شده است و مزیت های مخصوص به خود را دارد. همچنین دریل شارژی معمولی نیز مزایا و معایبی دارد که پیشنهاد می کنیم مقاله “تفاوت دریل شارژی براشلس و معمولی” را مطالعه کنید تا به مزایا و معایب هر کدام پی ببرید.

پیچ گوشتی شارژی چیست و انواع آن کدام است؟

پیچ گوشتی شارژی چیست

پیچ گوشتی ابزاری پر کاربرد است که تاریخچه به وجود آمدن آن، به قرن سوم میلادی در زمان ارشمیدس باز می گردد. بعد از آن، در سال ۱۷۶۰ ماشین پیچ اختراع شد که کاربرد چندانی نداشت اما در سال ۱۹۰۸ اولین پیچ گوشتی به صورت مربعی به تولید انبوه رسید. به مرور زمان تنوع وسیعی از پیچ گوشتی های دستی ساخته شدند و هم اکنون پیچ گوشتی شارژی و پیچ گوشتی برقی در بازار عرضه می شود.

فرق دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی

حال که به طور خلاصه با دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی آشنا شدید؛ نوبت به آن می رسد که در رابطه با تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی اطلاعات بدست آورید تا ابزار مناسب کارتان را انتخاب کنید. لازم است بدانید اگر از یک ابزار استفاده نادرست شود علاوه بر اینکه موجب کاهش طول عمر دستگاه می شود کیفیت کارتان نیز پایین می آید. در ادامه بر اساس پارامتر های مختلف فرق دریل و پیچ گوشتی شارژی را بیان می کنیم.

تفاوت دریل پیچ گوشتی شارژی با پیچ گوشتی شارژی در کارایی

مهم ترین تفاوت این دو دستگاه در کارایی آن ها است. تفاوت در کارایی به ساختار این دو دستگاه بستگی دارد که در ادامه به طور کامل ساختار آن ها را توضیح می دهیم. همان طور که از نام پیچ گوشتی مشخص است؛ وسیله ای برای باز و بسته کردن انواع پیچ می باشد. برای این کار باید از پیچ گوشتی متناسب با نوع پیچ خود (دوسو، چهارسو و…) استفاده کنید. پیچ گوشتی چه برقی باشد و چه شارژی در کارایی کلی دستگاه تفاوتی ایجاد نمی کند. به طور کلی کارایی اصلی پیچ گوشتی شارژی و برقی همانند نوع دستی آن، باز و بستن انواع پیچ است؛ با این تفاوت که این کار را با سرعت و قدرت بیشتری انجام می دهد.

تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی

دریل ها نیز تاریخچه بسیار طولانی دارند اما عمده کارایی آن ها برای سوراخکاری در سطوح مختلف است. بسته به نوع سطح (فلزی، چوبی و…)، باید دریلی با توان مناسب تهیه شود. ممکن است بسیاری از افراد دریل را یک ابزار تخریب گر بشناسند؛ اما اشتباه است زیرا عمده کارایی آن ها برای سوراخکاری است. درصورتی که بخواهید سطوح بسیار مقاوم و سخت را تخریب کنید؛ باید از چکش تخریب و بتن کن استفاده شود. ارزان فروشی تنوع وسیعی از ابزار آلات تخریب را در بازار عرضه کرده است.

تفاوت پیچ گوشتی شارژی و دریل شارژی در ساختار

یکی از اصلی ترین تفاوت هایی که این دو ابزار در ساختار با یکدیگر دارند؛ نوع گیربکس آن ها است. عمدتا گیربکس پیچ گوشتی شارژی ها تک سرعته است و دارای ترکمتر هستند تا کاربر گشتاور دستگاه را متناسب با نوع پیچ تنظیم کند. در صورتی که گیربکس دریل شارژی ها دو سرعته است و می توان دستگاه را در یکی از حالت های قدرتی یا سرعتی قرار داد و سپس توسط حلقه تنظیم گشتاور، مقدار گشتاور را تنظیم کرد.

تفاوت دریل و پیچ گوشتی شارژی در توان

تفاوت دریل و دریل پیچ گوشتی

اینکه بخواهیم به طور کاملا دقیق توان این دو دستگاه را با یکدیگر مقایسه کنیم کار درستی نیست زیرا توان های متنوعی دارند. اما به طور کلی زمانی که شما می خواهید یک پیچ معمولی را باز و بسته کنید نسبت به زمانی که می خواهید یک دیوار را سوراخ کنید؛ به نیرو و توان کمتری نیاز دارید. بنابراین توان و قدرت دستگاه یکی از تفاوت های دریل و دریل پیچ گوشتی است.

تفاوت دریل و دریل پیچ گوشتی در قیمت

قیمت یکی دیگر از پارامتر هایی است که باعث فرق بین دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی شده است. مقایسه قیمت این ۲ ابزار آنچنان درست نیست زیرا تنوع وسیعی در طرح، مارک و توان دارند. هم چنین ممکن است قابلیت های ویژه ای مانند قابلیت چکشی بر روی هر کدام وجود داشته باشد که بر روی قیمت دستگاه تاثیر می گذارد.

تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی در کاربرد

این دو دستگاه با توجه به توان و ساختار خود کاربرد های متنوعی دارند و می توان از آن ها در کابینت سازی، ساختمان سازی، مبل سازی و… استفاده کرد. به طور کلی هر زمان که قصد باز و بسته کردن پیچ را دارید به سراغ پیچ گوشتی شارژی بروید و زمانی که قصد سوارخکاری دارید به سراغ دریل شارژی بروید.

آیا می توان به جای پیچ گوشتی از دریل استفاده کرد؟

دریل پیچ گوشتی شارژی

جواب این سوال بستگی به نوع کار و دستگاه دارد. برای مثال در بازار دریل هایی وجود دارند که به آن ها دریل پیچ گوشتی می گویند. به وسیله این دریل ها می توان علاوه بر سوراخکاری، کار های باز و بستن پیچ هم انجام داد. در نتیجه به جای پیچ گوشتی نیز از آن ها استفاده می شود. همانطور که در ابتدای مقاله گفته بودیم؛ علت استفاده از نام دریل پیچ گوشتی را بیان کردیم.

کلام ارزان فروشی

ما سعی کردیم در این مقاله به طور کاملا علمی فرق دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی را از جوانب گوناگون بیان کنیم تا شما ابزار مناسب کارتان را تهیه کنید. انواع دریل و پیچ گوشتی شارژی ارزان فروشی با کیفیت بالا و گارانتی بلند مدت در بازار عرضه شده است. برای اطلاع از تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی ارزان فروشی می توانید با شرکت تماس بگیرید یا به سایت مراجعه کنید. همچنین با رجوع کردن به نمایندگی ها می توانید از قیمت دریل و پیچ گوشتی ارزان فروشی مطلع شوید و دستگاه مورد نظرتان را خریداری کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 117 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 8 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها