معرفی خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی کاربرد لامپ LED در دریل شارژی چیست؟ - ارزان فروشی

برای انجام کارهای سوراخکاری با سرعت و دقت بالا از دریل استفاده می کنیم. دریل ها در یک دسته بندی کلی در دو نوع برقی و شارژی قرار دارند که هر کدام دارای مزیت هایی است که می توانیم پروژه های مختلفی را با کمک آنها انجام دهیم. دریل ها مانند دیگر ابزار از مجموعه قطعاتی تشکیل شده اند و کاربرد های مختلفی دارند. یکی از قطعات مهمی که در دریل شارژی وجود دارد لامپ LED است و اصلی ترین کاربرد لامپ LED در دریل شارژی کار در محیط های کم نور و تاریک است.

با کمک این قابلیت می توانیم به راحتی و با دقت بالا در مکان هایی که نور وجود ندارد و یا کم است محل سوراخکاری را به خوبی سوراخ کنیم و یا قطعات چوبی و … را به یکدیگر متصل کنیم. یکی از مزیت های دریل شارژی وجود لامپ ال ای دی است که اکثر کاربران به دنبال خرید دریلی با این ویژگی هستند. در این لامپ ال ای دی در دریل شارژی را مورد بررسی قرار می دهیم و هر آنچه در این زمینه نیاز به دانستن آن است را بیان می کنیم.

 

در ادامه با ارزان فروشی همراه شوید تا ضمن معرفی دریل شارژی با کاربرد لامپ LED در دریل شارژی آشنا شویم و نحوه کارکردن با آن را بهتر بدانیم.

مشاهده فهرست مطالب…

Toggle

دریل شارژی چیست؟

دریل شارژی چیست؟

راحتی انجام دادن کارها یکی از موضوعاتی است که کاربران به آن توجه زیادی دارند و به دنبال ابزارهایی هستند که با کمک آنها بتوانند در موقعیت ها و مکان های متفاوتی کارهای خود را انجام دهند. دریل شارژی یکی از ابزارهای کاربردی است که به خاطر عدم نیاز به نیروی برق مستقیم بسیار مورد توجه کاربران است و از آن در مشاغل مختلفی مانند نجاری، کابینت سازی و موارد مشابه استفاده می شود . برای کارکردن با آن دیگر نیازی به جریان برق مستقیم نیست.

دریل شارژی یکی از انواع دریل ها است که بدون سیم برق و با کمک باتری انرژی آن تامین می شود. نیروی برق ذخیره شده در باتری انرژی الکتریکی مورد نیاز برای راه اندازی دریل را فراهم می کند و با کمک این نیرو می توانیم بدون محدودیت با دریل شارژی کارها را انجام دهیم.

دریل شارژی دارای مزیت های مختلفی است که یکی از آنها وجود لامپ LED روی بدنه آن است که در ادامه به این موضوع می پردازیم و کاربرد لامپ LED در دریل شارژی را توضیح می دهیم.

لامپ LED چیست؟

لامپ LED چیست

لامپ ال ای دی متشکل از یک یا چند LED است که با قرار گیری در یک مجموعه تامین روشنایی می کنند. LED مخفف Light Emitting Diode است و معنای آن دیود ساطع کننده نور است. لامپ ها دارای انواع و مدل های مختلفی هستند که یکی از پیشرفته ترین انواع آن LED است. لامپ های ال ای دی امروزه کاربرد گسترده ای دارند و تقریبا در همه جا از آنها استفاده می شود. یکی از استفاده های کاربردی از  ال ای دی در دریل شارژی است.

مقایسه لامپ های led و کم مصرف

لامپ ها دارای انواع مختلفی هستند که از پر مصرف ترین آنها می توان به دو نوع LED و کم مصرف اشاره کرد که اکثرا به دنبال تهیه این دو لامپ هستند تا در مصرف انرژی و هزینه های خود صرفه جویی نمایند. نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است این است که این دو با دیگر تفاوت هایی دارند. مقایسه لامپ های LED و کم مصرف یکی از مواردی که است که در ادامه به آن اشاره می کنیم و به صورت مقایسه ای به آنها می پردازیم و عوامل مهم و تاثیرگذار را بیان می کنیم.

بازده انرژی لامپ

بازده انرژی لامپ LED به نسبت لامپ های کم مصرف بیشتر است و در مجموع میزان برق مصرفی توسط لامپ های ال ای کمتر از کم مصرف است. لامپ LED در سال ۱۰۵ کیلو وات برق مصرف می کند اما لامپ های کم مصرف ۳۱۵ کیلو وات برق مصرف می کنند.

عوامل زیست محیطی و سلامتی

لامپ های کم مصرف به خاطر اینکه اشعه فرابنفش ساطع می کنند برای جسم زیان آفرین است. اما لامپ های LED در زمان مصرف هیچ اشعه ای را ساطع نمی کنند. در واقع این مزیت باعث شده تا لامپ های LED به نام نور سبز شناخته شود.

طول عمر لامپ

لامپ های کم مصرف در حالت عادی و معمولی چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار ساعت کار می کند اما لامپ های LED در حالت نرمان چیزی حدود ۶۰ هزار ساعت طول عمر دارد.

قیمت و هزینه های لامپ

با توجه به اینکه طول عمر لامپ های LED در حالت عادی ۴ تا ۵ برابر لامپ های کم مصرف است در مجموع قیمت و هزینه های آن نیز به نسبت کمتر از کم مصرف است.

چگونگی تولید نور در لامپ led

لامپ های LED ساطع کننده نور هستند و طرز کار آنها به این صورت است که با عبور جریان ماده نیمه رسانا در درون دیود کار می کند. این مکانیزم موجب می شود تا نور منتشر گردد.

کاربرد لامپ LED در دریل شارژی

کاربرد لامپ LED در دریل شارژی

مهم ترین کاربرد لامپ LED در دریل شارژی این است که مواقعی که نور کم است و یا برق رفته و ما می خواهیم کارهای سوراخکاری را انجام دهیم با فشار دادن دکمه کنترل سرعت لامپ را روشن کنیم و نور مورد نظر خود را با کمک آن تامین کنیم. این کاربرد مهم باعث شده تا اکثراً به دنبال خرید دریل های شارژی باشند و برای انجام دادن کارهای خود این ابزار کاربردی را تهیه کنند.

کاربرد لامپ LED در دریل شارژی موضوع مورد بحث ما در این مقاله است و برای درک بهتر شما از این مطلب در ادامه مشاغل مختلفی را مثال می زنیم و این کاربرد مهم را توضیح می دهیم.

در شغل کابینت سازی که در حال انجام کار هستیم ممکن است برق ها برود که لامپ LED موجود در دریل شارژی این امکان را مهیا می کند تا بدون محدودیت محل مورد نظر را روشن کنیم و ادامه کارها را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهیم. همین مثال را می توان برای شغل های دیگر مانند نجاری نیز بکار برد و یا اینکه در خانه کارهای تعمیراتی داریم و مکانی را که می خواهیم سوراخ کنیم نور ندارد که با روشن کردن لامپ نور مورد نظر را فراهم می کنیم.

یکی دیگر از کاربرد هایی که این لامپ ها دارد این است که در مواقعی ممکن است برای کارهای سوراخکاری نیاز به تمرکز بیشتری داشته باشیم . این قابلیت باعث می شود تا بتوانیم با تمرکز بیشتر روی نقطه مورد نظر کارهای خود را انجام دهیم.

محل قرار گیری لامپ LED روی دریل شارژی

محل قرارگیری لامپ LED در دریل شارژی

محل قرار گیری لامپ LED روی دریل شارژی متناسب با نوع طراحی و ساخت آن ممکن است متفاوت باد. اما در یک حالت کلی و در بیشتر دریل ها این لامپ زیر گیره سه نظام و بالای کلید کنترل سرعت قرار دارد و با فشار دادن دکمه دیمر لامپ روشن می شود و نور مورد نیاز برای انجام کارها را فراهم می کند.

کلام ارزان فروشی :

دریل شارژی یک ابزار پرکاربرد در مشاغل مختلف است که برای انجام دادن با سرعت و دقت بالا از آن استفاده می شود. دریل شارژی دارای قطعات و بخش های مختلفی است که از این قسمت ها لامپ LED است که با کمک آن می توان در مکان های تاریک و کم نور کارهای سوراخکاری و موارد مشابه را انجام داد. کاربرد لامپ LED در دریل شارژی موضوعی بود که در این مطلب درباره آن نوشتیم و با توجه به اینکه ارزان فروشی ابزارهای شارژی مانند دریل تولید می کند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با همکاران ما در ارزان فروشی تماس حاصل نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 202 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 12 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.