معرفی خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی کج بیل چیست؟ + بررسی صفر تا صد ۶ نوع کج بیل - ارزان فروشی

کشاورزی و باغبانی یکی از مشاغلی است که از قرن ها پیش وجود دارد و افراد مختلفی یه این کار مشغول هستند و در طول سالها از ابزارهای مختلفی استفاده کرده اند که هر کدام از آنها مناسب برای کاری است که از انواع مهم و کاربردی در کشاورزی و باغبانی کج بیل است. شیار زدن روی خاک و جابجا کردن آن و همچنین صاف کردن قسمت هایی که می خواهیم در آنجا کارهای کشاورزی و باغبانی انجام دهیم به کمک کج بیل انجام می گیرد. اینکه کج بیل چیست و چرا از آن در کشاورزی و باغبانی استفاده می شود یکی از سوال هایی است که برای افراد مختلفی پیش می آید و به دنبال این هستند که بدانند این ابزار باغبانی چه کاربرد هایی دارد و اینکه انواع آن کدام است. در این مطلب و در جهت آشنایی هرچه بیشتر شما با ابزارآلات کشاورزی و باغبانی می خواهیم درباره کج بیل چیست صحبت کنیم و بگوییم که این ابزار چرا یک ابزار مهم در میان کشاورزان و باغبان ها است.

 

مشاهده فهرست مطالب…

Toggle

کج بیل چیست؟

کج بیل یک ابزار کشاورزی متشکل از یک دسته و تیغه متصل به دسته آن است که با کمک آن می توان در کارهای کشاورزی و باغبانی کارهایی مانند شیار زدن خاک، کندن علف های هرز و … را انجام داد. تیغه های کج بیل دارای شکل ها و مدل های مختلفی است که دسته های آن نیز در دو مدل دسته کوتاه و دسته بلند وجود دارد. برای شناخت هر چه بیشتر از اینکه کج بیل چیست در ادامه به معرفی کاربرد و انواع کج بیل اشاره می کنیم تا شناخت بیشتری از این ابزار باغبانی به دست آورید.

کاربرد کج بیل چیست؟

امروزه از ابزار ها در کارهای مختلفی استفاده می شود و کاربران به دنبال این هستند که ابزار را که تهیه می کنند بتوانند در کاربرد های متنوع و گوناگونی استفاده نمایند. با توجه به اینکه گفتیم کج بیل چیست؟ برای شناخت و درک هرچه بهتر از کار این ابزار به کاربرد های آن اشاره می کنیم:

  • ایجاد شیار در خاک
  • جمع آوری محصولات ریشه ای
  • خرد کردن و شکستن کلوخ
  • جمع آوری خاشاک و علف های هرز از اطراف نهال، گیاه و …

انواع کج بیل

انواع کج بیل

کج بیل یک ابزار باغبانی و کشاورزی است که با کمک آن می توان کارهای مختلفی مانند شیار زدن روی خاک، جمع آوری خاک و کارهایی مشابه را انجام داد و امروزه در ساخت این ابزار مدل های مختلفی تولید می شود که هر کدام در واقع برای کاری مناسب است. شناخت انواع کج بیل یکی از موضوعات دارای اهمیت است که به کشاورزان و باغبان ها کمک بیشتری در چگونگی کار با این ابزار می دهد و در ادامه این مطلب به معرفی انواع این ابزار می پردازیم و هر کدام به صورت مختصر توضیح می دهیم.

کج بیا رو به پایین

کج بیل رو به پایین

ابتدایی ترین و ساده ترین انواع کج بیل مدل رو به پایین آن است و شکل آن به این صورت است که تیغه آن روی دسته نصب است که رو به پایین است و از آن برای شیار زدن خاک، جمع کردن کلوخ و شکستن آن و موارد مشابه استفاده می شود.

کج بیل رو به جلو چیست؟

کج بیل رو به جلو

از انواع کج بیل که کارهای مختلفی را در کشاورزی و باغبانی می توان با کمک آن انجام داد و این مدل از کج بیل دارای تیغه رو به جلو و شبیه به نوک پیکان است و به خاطر طراحی که دارد می توان با کمک آن علف های هرز و ریشه های خشک را قطع کرد.

کج بیل دو طرفه کجا به کار می رود؟

کج بیل دو طرفه

یکی دیگر از انواع کج بیل که از آن در موارد مختلفی استفاده می شود کج بیل دو طرفه است. همانطور که از نام این ابزار مشخص است دارای دو طرف است که یک طرف آن دارای تیغه صاف است و طرف دیگر آن دارای مانند چنگال است. از طرف چنگال شکل آن، بیشتر برای کندن ریشه ها بیشتر استفاده می شود.

کج بیل لوزی

کج بیل لوزی دارای تیغه هایی شبیه به لوزی است که دارای تیغه های چهار طرف تیز دارد که از آن برای بریدن و کندن علف های هرز استفاده می شود و کار با آن به صورت رفت و برگشتی انجام می شود.

کج بیل رکابی

این مدل از کج بیل ها شکل متفاوتی با انواع دیگر دارند و شبیه چهارگوش هستند که از دو طرف آن می توان استفاده کرد. این نوع کج بیل برای کارهایی مانند هموار کردن خاک مناسب است.

کج بیل صاف

کج بیل صاف

کج بیل صاف از انواع دیگر ابزار کشاورزی است که ساختاری شبیه به کج بیل رو به جلو دارد با این تفاوت که تیغه های آن عرض زیادی دارد و با کشیدن آن روی خاک برای صاف کردن و کندن علف ها استفاده می شود. در برخی از مدل ها این مدل کج بیل دارای تیغه های تیز است.

کلام ارزان فروشی :

ابزارها کاربرد های متنوع و مختلفی دارند و با کمک آنها می توان در مشاغل مختلف کارها را با دقت و سرعت بالایی انجام داد. کج بیل یکی از انواع بهترین ابزار باغبانی و کشاورزی است که کشاورزان در مواقعی که می خواهند محصولی را آماده کشت کنند و یا علف های هرز را از کنار محصول جمع آوری کنند از کج بیل استفاده می نمایند. با توجه به اهمیتی که این ابزار در کشاورزی و باغبانی دارد در این مطلب به موضوع کج بیل چیست پرداختیم و انواع آن و کاربرد هایی که دارد را معرفی نمودیم. برای دریافت بیشتر از این ابزار و دیگر ابزارآلات دستی ارزان فروشی می توانید با همکاران ما در تماس باشید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 205 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 6 مارس 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.