معرفی خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی کمپرسور فندکی چیست ؟ معرفی انواع آن - ارزان فروشی

همه ما به نوعی با خودرو سرو کار داریم و گاهی نیز ممکن است برای خودرو مشکلات فنی و غیر فنی پیش بیاید که از جمله آنها می توان به مشکلات مربوط به تایر خودرو اشاره کرد. تایر خودرو زمانی که دچار کم بادی و یا پنچری می شود نیاز به باد دارد که به کمک کمپرسور می توانیم این مشکل را بر طرف کنیم ( مانند باد کردن تایر و یا تنظیم کردن باد لاستیک خودرو).اما گاهی ممکن است در مکان هایی باشیم که هیچ دسترسی به تنظیم باد و آپاراتی نداریم و یا برخی مواقع خودرو به تعمیرات سرپایی نیاز دارد به همین خاطر وجود یک ابزار کاربردی مانند کمپرسور فندکی در داخل خودرو ضروری است.برای اینکه کاربرد این وسیله مورد نیاز را بهتر درک کنیم لازم است در ابتدا بدانیم که کمپرسور فندکی چیست و از آن در چه مواقعی می توان استفاده کرد و اینکه پمپ باد فندکی دارای چه انواعی بوده و از چه ویژگی هایی برخوردار است.

در این مطلب درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد که پمپ باد فندکی چیست و برای شما از صفر تا صد انواع کمپرسور فندکی خواهیم گفت. با ارزان فروشی همراه باشید تا به صورت کامل و جامع به هر آنچه در باره انواع پمپ باد فندکی ماشین یا همان مینی کمپرسور نیاز داریم به دست آوریم.

کمپرسور چیست ؟

گاهی نیاز به وسیله ای است تا به کمک آن بتوانیم در موارد و مواقعی که میخواهیم هوا را فشرده و ذخیره کنیم از آن استفاده کنیم ، که این وسیله کمپرسور نام دارد. در واقع می توان گفت که کمپرسور یک ابزار بادی است که با توجه به مکانیزمی که در داخل سیستم خود دارد ابتدا هوای محیط را به داخل محفظه مکش می کند و طبق فرایندی با کمک پیستون و یا پره شروع به فشرده سازی هوا می کند و پس از اینکه هوای دمیده شده به داخل محفظه فشرده شد، در داخل مخزن ذخیره می شود تا در زمانی که مورد نیاز است بتوانیم از این هوای فشرده شده استفاده کنیم.

کمپرسور ها دارای انواع و ظرفیت های مختلف و کاربرد های متفاوتی هستند و امروزه به صورت گسترده در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند که پیشنهاد می شود پیش از خواندن این مطلب و برای کسب اطلاعات کامل و جامع درباره کمپرسور و انواع آن، مقاله کمپرسور چیست را مطالعه نمایید.

کمپرسور فندکی چیست؟

کمپرسور فندکی وسیله ای کوچک، کاربردی و قابل حمل است که از آن برای باد کردن تایر خودرو و تنظیم باد مورد استفاده قرار می گیرد.شاید برای شما جالب باشد که چرا نام این وسیله را فندکی گذاشته اند ، در پاسخ باید بگوییم که با توجه به اینکه این ابزار بادی از قسمت فندک ماشین و یا سر باطری ها تغذیه می شود این گونه نام گذاری شده است.کمپرسور فندکی از انواع کمپرسور های جابجایی مثبت است که با کمک حرکت پیستون در داخل سیلندر ،فرایند مکش، فشرده سازی و فشار باد را انجام می دهد. پمپ باد فندکی با توجه به اینکه موتور الکتریکی دارد این قابلیت را به وجود می آورد تا هوای داخل سیلندر ها فشرده شوند و در زمان هایی که خودرو دچار کم بادی و یا پنچری شده به کار آید. کوچک بودن و طراحی متفاوت این ابزار بادی از جمله ویژگی هایی است که کمپرسور فندکی را جزء ابزار های پر استفاده در زمینه تعمیرات سرپایی خودرو کرده است.

پمپ باد فندکی چیست

با توجه به اینکه شرح دادیم کمپرسور فندکی چیست و از آنجایی که پمپ باد فندکی دارای انواع مختلفی است که به وسیله آنها می توان در سریع ترین زمان ممکن کارها را پیش برد ،در ادامه این بحث به معرفی انواع کمپرسور باد فندکی، کاربرد های آن، مزایا و معایب و … می پردازیم.

کاربرد پمپ باد فندکی

یکی از دلایلی که باعث می شود تا نسبت به خرید ابزارآلات اقدام کنیم میزان کاربردی است که آن وسیله می تواند داشته باشد. کمپرسور فندکی و انواع کمپرسور باد فندکی از جمله ابزارآلات بادی هستند که در موارد مختلفی کاربرد دارند و از این ابزار کاربردی می توان در مدت زمان کمی به بهترین شکل برای باد کردن وسیله هایی که مورد نیاز است استفاده کنیم. برای درک بهتر این موضوع در زیر به مهم ترین کاربرد های کمپرسور فندکی اشاره می کنیم.

  • تنظیم باد تایر
  • باد کردن لاستیک دوچرخه و موتور
  • باد کردن قایق بادی
  • باد کردن توپ
  • باد کردن تشک های بادی

انواع کمپرسور فندکی

شناخت انواع کمپرسور فندکی موجب می شود تا بدانیم از هر کدام در چه مکانهایی و چگونه می توان استفاده کرد و اینکه دارای چه مکانیزیمی برای راه اندازی و یا فشرده سازی هوا هستند. کمپرسور از جمله ابزارهایی است که دارای انواع مختلفی است و برای روشن شدن این موضوع به معرفی و توضیح انواع آن می پردازیم تا بتوانیم در پایان درک و شناخت وسیعی از انواع کمپرسور فندکی ماشین به دست آوریم.

پمپ باد فندکی:

از انواع کمپرسور است که با برق ۱۲ ولت خودرو کار می کند و نحوه کارکرد آن هم اینگونه است که با کمک یک کابل که به قسمت فندکی خودرو نصب می شود می توان از این ابزار برای ایجاد فشار هوا استفاده کرد. کمپرسور فندکی دارای دو نوع تک سیلندر و دوسیلندر است که برخی از این مدل کمپرسور ها به کابل USB مجهز هستند.

    • کمپرسور فندکی تک سیلندر : این مدل از کمپرسور از وزن کمی برخوردار است و به خاطر اینکه دارای یک سیلندر است فشار باد کمی را می تواند تولید کند و از آن برای باد کردن لاستیک های خودرو و دوچرخه ، توپ و… استفاده می شود.

کمپرسور فندکی تک سیلندر

    • کمپرسور فندکی دو سیلندر : کمپرسور فندکی دو سیلندر به این دلیل که توسط دو سیلندر ،هوا را فشرده می کند از قدرت فشار هوای بیشتری برخوردار است و با استفاده از آن در مدت زمان کمتری می توان لاستیک های خودرو را باد کرد.

پمپ باد فندکی دو سیلندر

پمپ باد برقی:

کمپرسور باد برقی

همانطور که دانستیم کمپرسور های فندکی دارای مدل های مختلفی هستند که یکی از آنها پمپ باد برقی است که مستقیم به برق ۲۲۰ وات شهری وصل می شود و می توان از آن برای باد کردن وسایل مورد نیاز استفاده کرد. این مدل از کمپرسور نیز دارای دو نوع تک سیلندر و دو سیلندر است.

پمپ باد با کابل اتصال به باطری:

این کمپرسور مجهز به کابل اتصال به باطری است که با وصل کردن آن به قسمت مثبت و منفی باطری خودرو می توان از آن استفاده کرد.

کمپرسور فندکی شارژی:

در این کمپرسور یک باطری تعبیه شده است که انرژی را در خود ذخیره می کند و در زمان هایی که خودرو خاموش است و یا دسترسی به برق نداریم با کمک جریان انرژی ذخیره شده می توان از این کمپرسور برای تولید فشار هوا و باد استفاده کنیم. کمپرسور های فندکی شارژی مانند دیگر انواع کمپرسور ها دارای دو نوع تک سیلندر و دو سیلندر هستند.

مزایا و ویژگی انواع کمپرسور فندکی

مزیت ها و ویژگی ها همیشه به ما کمک می کند تا در انتخاب ابزارآلات، تصمیم گیری درستی داشته باشیم و برای اینکه بتوانیم یک کمپرسور باد فندکی ایده‌آل را انتخاب کنیم شناخت و بررسی مزایا و ویژگی های آن بسیار مهم است. با توجه به اینکه از این وسیله می توان در موارد مختلفی و برای باد کردن وسایل گوناگون استفاده کرد به همین خاطر به مزیت های مهم انواع کمپرسور فندکی اشاره می کنیم.

  1. وزن مناسب و قابل حمل بودن
  2. دسترسی آسان و استفاده راحت از آن
  3. تامین انرژی و باد مورد نیاز

معایب کمپرسور فندکی ماشین

همه ما می دانیم ابزار هایی که دارای مزایا هستند معایبی هم دارند که به چشم نمی آیند و به راحتی می توان از معایب آن چشم پوشی کرد. پمپ باد فندکی ماشین نیز همانند انواع کمپرسور ها از معایبی برخوردار است که از جمله آن می توان به خراب شدن سیم فندکی آن اشاره کرد.

کلام ارزان فروشی :

در این مطلب شرح دادیم که کمپرسور فندکی چیست و چه انواعی دارد پس برای اینکه بتوانیم از فشار باد برای باد کردن تایر خوردو، دوچرخه، توپ و … استفاده کنیم نیاز به یک ابزار کاربردی به نام کمپرسور فندکی داریم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص انواع پمپ باد فندکی ماشین می توانید با همکاران ما در ارزان فروشی تماس حاصل نمایید.

همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات در زیر همین مطلب نیز منتشر کنید(سوالات و نظرات شما به سرعت منتشر می شوند)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 175 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 8 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.