معرفی خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی آشنایی و معرفی لودسل و انواع آن - ارزان فروشی

لودسل درواقع نوعی سنسور وزن است که با استفاده از آن می‌توان وزن دقیق اجسام را اندازه گیری کرد. این قطعه در انواع مدل‌ها و اندازه‌های متفاوت با ظرفیت‌های مختلفی ساخته شده‌اند که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

شاید بهتر باشد که بگوییم لودسل یک مبدل کنترلر وزن است که توان تشخیص آن طیف وسیعی از وزن‌های بسیار پایین تا وزن‌های بسیار بالا را در بر می‌گیرد.

این مبدل بخش اصلی ترازوهای مختلف بوده و می‌تواند برای اندازه‌گیری وزن، نیرو و فشار واردشده بر یک سطح استفاده شود.

این مبدل می‌تواند نیرو یا فشار واردشده را به یک سیگنال الکتریکی تبدیل کند و درنهایت آن را به شکل یک عدد بر روی نمایشگر نشان دهد.

انواع لودسل از نظر نوع کاربرد

  • لودسلکششی

لودسل کششی که با عنوان لودسل S Type نیز شناخته می‌شود، معمولاً شبیه حرف S است و با توجه به تغییرات طول وزن فشار واردشده را اندازه‌گیری می‌کند. برای استفاده از این نوع لودسل باید آن را از نقطه‌ای آویزان کنید و سپس قطعه موردنظر را از بخش پایینی به لودسل کششی متصل کنید تا بتوانید وزن آن را اندازه بگیرد.

  • لودسلتک‌پایه

به لودسل تک‌پایه لودسل Single point هم می‌گویند. همان‌طور که از نام این قطعه پیداست، این لودسل دارای یک پایه است. بیشترین کاربرد این نوع لودسل‌ها در ترازوهای فروشگاهی است. علاوه بر آن می‌توان در ماشین‌های بسته‌بندی، نوارهای نقاله‌ای و ماشین‌های پرکن در کارخانجات مواد غذایی نیز از این نوع لودسل استفاده کرد. در این دستگاه‌ها می‌توان با استفاده از لودسل تک‌پایه وزن ماده موردنظر یا بسته‌بندی را کنترل کرده و از یکسان بودن وزن همه محصولات مطمئن شد. این نوع لودسل‌ها معمولاً دارای پلتفرم‌های ۲۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌متری هستند و برای ساخت سکوهای وزن گیری کوچک تا متوسط استفاده می‌شوند.

 

این نوع لودسل که معادل انگلیسی آن Shear beam است، معمولاً به‌صورت چندتایی استفاده می‌شود. اصلی‌ترین کاربرد این نوع لودسل‌ها در ساخت باسکول‌های کفه‌ای و باسکولت‌ها است. با استفاده از این لودسل‌ها می‌توان اجسامی با وزن ۱۰۰ کیلوگرم تا ۵۰ تن را اندازه‌گیری کرد.

  • لودسلفشاری

شاید شما این نوع لودسل را با نام لودسل سیلندری (Canister) بشناسید. اساس کار این نوع لودسل نیز تغییرات طول است. درواقع فشار قطعه قرار داده‌شده بر روی لودسل باعث ایجاد تغییرات طولی می‌شود. اندازه تغییرات ایجاد شده معمولاً بسیار کم و در حد قطر یک تار مو هستند. اما از طریق همین مقدار بسیار کم می‌توان وزن قطعه را به‌طور دقیقی اندازه‌گیری کرد. لودسل‌های فشاری معمولاً به شکل قوطی ساخته می‌شوند و در ساخت باسکول‌های جاده‌ای کاربرد دارند. این لودسل‌ها در ترازوهایی استفاده می‌شوند که به‌منظور وزن‌کشی اجسام سنگین به کار می‌روند.

 

 

  • لودسلصفحه‌ای

نام دیگر این نوع لودسل Planar Beam است که برای اندازه‌گیری اجسام با وزن بسیار کم استفاده می‌شود. این لودسل‌ها در ساخت ترازوهای پزشکی و خرده‌فروشی کاربرد دارند. اندازه کوچک آن‌ها باعث می‌شود که به‌راحتی در فضاهای کوچک قابل استفاده باشند.

یک لودسل چگونه وزن را نمایش می‌دهد؟

هر لودسل برای نمایش عدد وزن اندازه‌گیری شده از یک نمایشگر استفاده می‌کند. این نمایشگر از طریق پنج سیم مشخص به لودسل متصل است. این سیم‌ها شامل دو سیم تغذیه ورودی، دو سیم سیگنال خروجی و یک سیم اتصال به زمین هستند. پس از اتصال این رشته سیم‌ها به نمایشگر، وزن اندازه‌گیری شده بر روی آن نمایش داده می‌شود. اگر قصد دارید دقت کار را بالا ببرید، بهتر است از دو سیم اضافه برای تشخیص صحت میزان دقت استفاده کنید.

خرید لودسل

وبسایت اینترنتی ال اس کالا فروشگاهی معتبر است که که می‌توانید به راحتی انواع لودسل را به هر تعدادی که نیاز دارید تهیه کنید. در ضمن اگر برای خرید لودسل، انتخاب نوع لودسل و برند و  نحوه نصب آن نیاز به مشاوره و نظر کارشناسی متخصصان در این زمینه را دارید، می‌توانید از کارشناسان ما در این زمینه بهره بگیرید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 22 نوامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.