معرفی خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی دیگ روغن داغ - ارزان فروشی

به دلیل اینکه انتخاب و خرید دیگ روغن داغ یا همان بویلر دارای چالش‌هایی است؛ ما قصد داریم تا در این مطلب به بررسی کامل و همچنین شرح وظایف بویلرها بپردازیم. ما در این مطلب به‌طور کامل مزایای استفاده از دیگ‌های روغنداغ را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم تا اطلاعات جامعی در این باره داشته باشید.

 

دیگ روغن داغ چیست؟

بویلر حرارتی برای روغن، یا همان دیگ روغنداغ یک نوع محفظه است که برای انتقال حرارت به روغن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دیگ روغن داغ، روغن به عنوان ماده‌ی حامل حرارت استفاده می‌شود. این دیگ معمولاً در برخی از صنایع خاص مانند صنایع نفت و گاز، فرآیندهای شیمیایی، کارخانجات فولاد، صنایع پلاستیک و … به عنوان یک منبع حرارتی مهم به کار گرفته می‌شود.

سیستم دیگ‌های روغنداغ، از طریق سوخت‌هایی مانند گازوئیل، گاز و دوگانه سوز کار می‌کنند و به این صورت است که سوخت در درون بویلر سوزانده شده و حرارت تولید شده به روغن و سیال منتقل می‌شود. سپس روغن گرم، به عنوان یک ماده‌ی حامل حرارت، به سیستم‌های گرمایشی یا فرآیندهای صنعتی دیگر انتقال داده می‌شود.

از طریق یک سیستم لوله‌کشی، روغن گرم در اطراف یا دستگاه‌هایی که نیاز به گرمایش دارند، گردش می‌کند و حرارت خود را انتقال می‌دهد. دیگ روغن داغ تولید شده در صنایع دما بخار مشهد از مواد اولیه مرغوب و خاصی ساخته می‌شوند که مقاومت بالا در برابر حرارت و خواص مناسب برای انتقال حرارت را دارند.

همچنین، سیستم‌های کنترلی پیشرفته نیز معمولاً در این نوع بویلر‌ها استفاده می‌شوند تا دما و فشار روغن را به طور دقیق کنترل کنند و عملکرد بهینه را برای سیستم فراهم کنند.

بررسی مزایای استفاده از دیگ روغنداغ

دیگ روغنداغ همانطور که اشاره کردیم برای ایجاد گرما و بالا بردن دمای روغن، از روش حرارتی غیر مستقیم بین دو سیال استفاده می‌کند. دیگ روغن داغ در دو مدل افقی و عمودی قابل ساخت است؛ به این صورت که با توجه به نوع کاربرد و فضایی که در آن تعبیه می شوند ممکن است از حالت ایستاده یا از مدل افقی آن بخواهید بهره ببرید.

این دیگ‌ها دارای قسمتی به اسم پاس هستند؛ وظیفه این قسمت ایجاد سطح تماس بین لوله ها و مشعل است. به همین دلیل هر چه تعداد پاس‌ها زیاد تر باشد راندمان نیز به همان نسبت بالا می رود. دیگ روغن داغ در سه مدل: تک پاس، دو پاس و سه پاس قابل تولید و عرضه به بازار است.

استفاده از سیستم گردش روغن داغ (بویلر حرارتی با روغن داغ) در برخی از صنایع و فرآیندهای صنعتی مزایایی دارد. در زیر به برخی از این مزایا اشاره خواهم کرد:

  1. روغن داغ می‌تواند در دماهای بسیار بالا (معمولاً بیش از ۳۰۰ درجه سانتیگراد) استفاده شود، که این امر به صنایعی که نیاز به حرارت بالا دارند، اجازه می‌دهد تا فرآیندهای خود را با دقت و کارایی بالا انجام دهند.
  2. روغن داغ به دلیل ویژگی‌های خود مانند ویسکوزیته بالا و نقطه جوش بالا، انتقال حرارت بهتری را نسبت به آب فراهم می‌کند. این انتقال حرارت به افزایش کارایی سیستم و کاهش هدر رفت حرارت منجر می‌شود.
  3. سیستم‌های گردش روغن داغ معمولاً قادر به تحمل فشارهای بالا هستند. این امر به صنایعی که نیاز به فشار بالا در فرآیندهای خود دارند، امکان می‌دهد تا با استفاده از این سیستم‌ها عملکرد بهینه را به دست آورند.
  4. روغن داغ معمولاً پایداری حرارتی بالاتری نسبت به آب دارد. این به معنای این است که روغن داغ در مقابل تغییرات حرارتی و اکسیداسیون کمتر حساس است و می‌تواند در طولانی‌مدت و با دوام استفاده شود.
  5. سیستم گردش روغن داغ در مقایسه با سیستم‌های آبی، کمتر به خطرات مربوط به رسوبات، خوردگی و انفجارات مرتبط با آب مستعمل، معرض است. این مسئله به خصوص در صنایعی که مواد خطرناک یا قابل اشتعال را به عنوان حامل حرارت استفاده می‌کنند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مهم است بدانید که استفاده از سیستم گردش روغن داغ همچنین دارای چالش‌ها و محدودیت‌های خود است که بسته به شرایط و نیازهای خاص هر صنعت، باید مورد بررسی قرار گیرد؛ برای بهره گیری بیشتر از دیگ روغن داغ می‌توانید با کارشناسان مجموعه صنایع دما بخار مشهد تماس حاصل نمایید.

مزایای دیگ روغن داغ نسبت به سیستم دیگ بخار

در بررسی محصولات مختلف توجه به تفاوت‌های آنها می‌تواند در انتخاب گزینه بهتر بسیار موثر باشد. با وجود اینترنت کسب این اطلاعات چندان دشوار نیست و می‌توان به‌راحتی آن را انجام داد. در ادامه مزایای دیگ روغنداغ نسبت به سیستم دیگ بخار را برایتان لیست می‌کنیم.

  • دارای امنیت بیشتری نسبت به دیگ بخار است.
  • راندمان بالاتر و بهتری نسبت به دیگ بخار ایجاد می‌کند.
  • دارای عملکرد بهینه‌تری است.
  • طول عمر بیشتری دارد.
  • مایع روغنی یخ نمی‌زند و چالش یخ زدگی هنگامی که سیستم خاموش است مانند دیگ بخار نخواهد داشت.
  • در فشارهای کم نیز کار می‌کند.
  • دیگ روغن داغ دارای ایمنی و اطمینان بالاتری نسبت به دیگ بخار است.
  • بویلر روغن دارای مصرف سوخت کمتری است.
  • زمان کمتری برای رسیدن به دمای مورد نیاز صرف می شود.

چه صنایعی از سیستم گردشی روغن داغ استفاده می‌کنند؟

سیستم‌های گردش روغن داغ (بویلر حرارتی یا دیگ روغن داغ) در برخی از صنایع و فرآیندهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی، این سیستم‌ها در صنایعی که نیاز به حرارت بالا، فشار کاری بالا یا پایداری حرارتی بالا دارند، استفاده می‌شوند.

مندرجات زیر برخی از صنایعی هستند که معمولاً از سیستم‌های گردش روغن داغ استفاده می‌کنند:

  1. صنایع نفت و گاز: در این صنعت، سیستم‌های گردش روغن داغ برای انتقال حرارت به منابع مختلف مانند حوضچه‌های نفتی، تجهیزات حفاری، سیستم‌های تقطیر و پالایشگاه‌ها استفاده می‌شوند.
  2. صنایع شیمیایی: در فرآیندهای شیمیایی مانند تولید پلیمرها، رزین‌ها، فرآیندهای پخت و کوره‌های حرارتی، سیستم‌های گردش روغن داغ به عنوان منبع حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  3. صنایع فولاد: در کوره‌های فولادسازی، کوره‌های ذوب فلزات و سیستم‌های گرمایشی مرتبط با فرآیندهای فولادسازی، از این سیستم‌های گردش روغن استفاده می‌شوند.
  4. صنایع پلاستیک: در تولید پلاستیک‌های حرارتی، صنایع تزریق پلاستیک، خطوط تولید فیبر نساجی و سایر فرآیندهای مرتبط با پلاستیک، نیز از دیگ ها و بویلرهای حرارتی استفاده می‌شود.
  5. صنایع غذایی: در برخی از فرآیندهای صنعتی مانند تولید روغن‌های خوراکی، کارخانجات نان، تولید شکلات و قند، سیستم‌های گردش روغن داغ ممکن است استفاده شوند.
  6. صنایع برودتی: در برخی از سیستم‌های برودتی و یخچالی صنعتی، از سیستم‌های گردش روغن داغ به عنوان یک منبع حرارتی برای انتقال حرارت استفاده می‌شود.

سخن نهایی

ما در این مطلب تنها به بررسی چند نمونه بسیار مهم از کاربردها و مزایای این دستگاه اشاره نمودیم؛ در صنایع مختلف، بسته به نیازها و شرایط خاص هر فعالیت ممکن است از سیستم‌های گردشی استفاده شود. اکنون که از مزایای دیگ روغن داغ به خوبی مطلع هستید، برای خرید دیگ روغنداغ می‌توانید از تجربه و سابقه درخشان صنایع دما بخار مشهد استفاده نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : خودرو، ابزار و تجهیزات صنعتی تاريخ : 24 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.